eTwinning

eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w szkołach europejskich.

Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy poza granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie kl. I a LO pod opieką p. Agnieszki Sobieckiej rozpoczęli udział w edukacyjnym programie Unii Europejskiej eTwinning, polegającym na współpracy międzynarodowej za pośrednictwem mediów elektronicznych. W ramach tego programu nasza szkoła realizuje projekt pt. „ Bridging Cultures”. Partnerami tego projektu są uczniowie i nauczyciele z Turcji, Hiszpanii, Włoch, Rumunii i Polski.
W ramach projektu uczniowie zrealizowali następujące działania:
1) zapoznanie się ze szkołami partnerskimi, a więc wymiana zdjęć i filmików za pomocą platformy TwinSpace
2) napisanie krótkiej wizytówki (aplikacja Padlet), w której uczniowie przedstawiają siebie i swoją miejscowość oraz tworzenie loga projektu z wykorzystaniem aplikacji Canva
3) dania narodowe – uczniowie mieli za zadanie umieścić przepisy narodowych potraw/dań za pośrednictwem aplikacji Padlet, przygotwać filmiki lub zdjęcia dokumentujące przygotowanie danej potrawy. Finalnym produktem projektu w tej tematyce, jest stworzenie międzynarodowej książki kucharskiej. Zadania miały na celu pobudzenie kreatywności, wymianę informacji, pomysłów z partnerami projektu za pomocą platformy TwinSpace, Skype’a, forum, tworzenie prezentacji multimedialnych z podziałem na grupy tematyczne za pomocą aplikacji Canva.
4) atrakcje turystyczne - wykorzystując technologie informacyjno-komunikacyjne uczniowie opisują atrakcje turystyczne w ich kraju, wykorzystując do tego platformę Genially. Kolejnym krokiem w tej tematyce było stworzenie gry przy pomocy aplikacji Jigsaw Planet, w której to inni uczestnicy projektu mieli za zadanie odszyfrować jaka atrakcja turystyczna kryje się pod puzlami.
5) wpisy na forum publicznej platformy TwinSpace, gdzie uczniowie mogą bliżej się zapoznać i komentować działania w trakcie trwania projektu.
Kolejne działania przed nami…
Poniżej przykłady działań uczniów